http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

Igång

Allmänt Permalink0
Det har varit ett par intensiva veckor. Sista inlämningen i skolan, syrrans 30-årskalas och en mega-aw. Däremellan har det varit en miljon grader varmt och jag har varit stor och svullen. 

Sista dagarna har jag sovit superdåligt eftersom jag har behövt gå på toa varannan timma och fått en klåda utom denna värld. Jag är lite mer "ät-och-sov" än min kära sambo som tycker att man ska be om hjälp och råd när det är möjligt. Så i fredags ringde vi runt till vården för att försöka ta reda på om det kan vara något som heter hepatos, påverkan på lever och galla som har med graviditeten att göra. Vi fick tid för provtagning igår som visade att det var det. Idag skulle vi på återbesök mer nya prover, dom har då blivit sämre. Det bestämdes att förlossningen skulle sättas igång.

Så nu är vi inlagda på sjukhuset. Jag har tagit första dosen medicin som ska sätta igång värkarna. Det ska tas varannan timma upp till tolv gånger. Med andra ord kan det dröja något dygn till tills det sätter igång ordentligt men vi kommer snart få träffa vårt barn. 

Känslorna är överallt. Jag är jättetaggad på att träffa henne. Jag är livrädd, oförberedd, panikslagen och lättad. Vi får se vad som händer det närmsta dygnet. Men snart är livet förändrat för alltid. 

Till top