http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

Hög

Allmänt Permalink0
Julie är en vecka gammal imorgon. Tiden går otroligt fort och jag vill verkligen njuta av varje minut. Jag hade inte kunnat föreställa mig den här typen av kärlek. Att känna som en magnetisk kraft till detta lilla barn och bara vilja vara nära henne hela tiden, tycka hon är det finaste som finns fast hon inte sagt ett ord och mest ser sur ut, att älska alla hennes beteenden fast hon mest sover och jag bara längtar till nästa gång hon vaknar.

Kroppen börjar läka, jag har fortfarande ont och tar värktabletter men fötterna har svullnat av och jag har tappat 10 kg sen förlossningen. Igår gick jag i trappan med dammsugaren utan att bli asanfådd och jag bytte i diskmaskinen utan att vilja kräkas av halsbrännan. Jag har långt kvar tills jag är tillbaka till hur jag var innan graviditeten och ännu längre till mål men jag känner mig redan mycket bättre i kroppen.

Så just nu är jag hög på livet. Sommaren är här och jag vill bara njuta av tillvaron. Jag var inställd på en dipp efter förlossningen med tanke på hur känslosam jag är normalt sett men det är bara lyckorus och trötthet hittills. Det känns som att jag har ömsat skinn och äntligen kan vara här och nu. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top