http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

God jul!

Allmänt Permalink0
Jag har gått i mål! Den här stackars kroppen har klarat av en viktuppgång på 26kg, en förlossning och en viktnedgång på 34kg inom loppet av drygt ett år. Den har dessutom klarat av amning, gråt och ilskna blickar när den inte sett ut eller gjort som jag vill.

Viktuppgången under graviditeten var otroligt påfrestande på både kroppen och psyket. Jag hatade att vara med på kort och ville varna folk innan jag träffade dom för att jag blivit så stor. Från februari till juni var jag gråt-ledsen över hur jag såg ut och kände mig. Jag tänkte hela tiden att jag skulle gå ner vikten snabbt och direkt efter förlossningen men samtidigt hade jag ångest över att det kanske inte skulle gå. Nu är det gjort! Jag är stolt, nöjd och tacksam över hur bra det har gått. Nu börjar utmaningen med att hålla vikten samtidigt som Julie börjar lägga av med amningen. Efter nyår tänkte jag försöka komma igång med träningen igen också. Nu är det fokus på jul och allt vad det innebär, och årets julklapp till mig själv är att jag nådde viktmålet. God jul! 😘


(null)
Från augusti till nu. -14kg

(null)
Kvällen innan Julie kom. -34kg
Till top