http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

Bajskorv

Allmänt Permalink0
Jag är på en plats i livet där jag har allt jag drömt om. Det är två veckor tills jag går på havandeskapsledighet och jag börjar komma ner i varv. Och ändå är allt så satans jobbigt. 

Jag känner mig tjock, ful, tråkig, ensam, oeftertrakrad och allmänt tjurig på livet. När jag sitter ner kryper bebisen upp och sparkar mig inrevbenen, när jag går har jag ont av foglossning och när jag ligger måste jag bygga ett fort av kuddar för att inte få ont på morgonen eller vakna av kramp. Jag är svullen, tjock och beige. Peter har gått helt upp i sitt nya jobb och jag har svårt att anpassa mig till skiftet i våra arbetstempon. Skolan har varit ett rövhål den här veckan och speldosemobilen jag köpte till spjälsängen var alldeles för stor. Vi har haft en råttjävel i förrådet som tuggat sönder saker så nu är vi oroliga för att pumpsystemet behöver renoveras. Och som ett brev på posten kom dom första bristningarna på magen idag. 

Jag vill bli skitfull, kedjeröka, lyssna på musik och hoppa runt. Istället äter jag kolhydrater och tjurar. Tragiskt och patetiskt.

(null)


Till top