http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

2015

Permalink0
I min förra årssammanfattning förra gången skrev jag såhär:

"2015 tror jag kommer innebära förändring, rädsla och lycka. Jag tror att jag kommer ta mitt första banklån och jag tror det kommer gå fort tills det är 2016. Och jag hoppas min kärlek till livet kommer fortsätta växa som det gjort 2014. Välkommen januari!"

Och så blev det. Jag blev färdig sjuksköterska och började jobba på en fantastisk avdelning. Jag älskar mitt jobb och jag trivs fantastiskt bra med mina kollegor. 2015 blev också året då jag och Johan, min första stora kärlek, gick isär för sista gången. Det har varit ett smärtsamt år med otroligt mycket rädslor, tankar och känslor. Jag har aldrig älskat någon som jaf älskat honom och jag tänker fortfarande på honom varje dag. Baksidan med kärlek är väl att om man älskar någon så slutar man aldrig.

2015 blev också året som jag köpte min egna lägenhet. Jag tog det där banklånet. Mina egna 31 kvm av Malmö som är min fasta punkt i livet. Som jag älskar den där lägenheten!

2015 hade jag också den bästa sommaren på flera år. Vänner, bad, sol och alkohol, spontana utflykter och mycket skratt.

2015 träffade jag också en ny kärlek. En rolig, spontan, varm man som ger mig mer än jag trodde var möjligt. Jag är fortfarande rädd och hela kärleks/relation-grejen känns otroligt läskig men jag har svårt att inte ryckas med av hans livsglädje. Han blir lite bättre för varje dag som går.

Och 2015 sprang förbi. 

2016 tror jag kommer bli bättre, lugnare och sundare. Jag har hopp om framtiden och är sakta men säkert på väg tillbaka till mitt glada jag igen. Om ett år tror jag att jag bara har positiva saker att säga om 2016.

Gott nytt år!

Till top