http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

Jag försöker.

Allmänt Permalink0
Det har hänt mycket de senaste veckorna. Jag har flyttat och börjat ett nytt jobb och träffat nya folk och blivit sambo med Bella och heltidsflickvän till Johan och blivit med lägenhet och umgänge. Även om jag är lyckligare än någonsin är det en stor omställning och jag vet inte hur jag ska hantera det. Ena stunden känns det som att livet står stilla och nästa hinner jag inte med för att allt går så fort. Jag försöker hitta en balans. En struktur. Ett sätt som funkar för alla utan att någon blir överkörd. Framförallt försöker jag lugna ner mig och njuta av tillvaron. Men jag är trött. Jättetrött. Jag tänker för mycket och analyserar sönder och oroar mig för saker jag inte borde oroa mig för.

Framförallt är jag aldrig själv. Jag har en halvtimma på morgonen och en halvtimma på kvällen, ibland. Jag vill inte ha det annorlunda. Jag älskar att umgås med både Bella, Johan och killarna på Spar. Jag väljer det. Det är bara en så sjuk omställning från hur jag levt sista året. Förut hade jag problem med att jag var för mycket själv. Nu tycker jag det är jobbigt att jag inte har tid till det.

Lägenheten ser ut som ett rövhål och det känns som att jag inte varit hemma på hela veckan. Imorgon är det fredag och på lördag ska vi spela paintball och gå ut. Det ska bli gött. På söndag blir det söndagsmiddag och mathandling. Nästa vecka hoppas jag på att få jobba på egen hand.

Idag är det torsdag så Johan har varit ute. Snart kommer han hit och det är sovdags. Klockan sju är ingen vacker tid att börja, men det är ändå roligt.
Till top