http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

Dipp

Allmänt Permalink1
Dippen kom i onsdags, men inte så som jag trodde. Redan i tisdags kände jag mig trött och hängig och på kvällen i onsdags fick jag 39 graders feber och kände mig riktigt dålig. Eftersom jag fortfarande är ganska nyförlöst åkte vi till kk-akuten. Där tog dom prover och jag blev inlagd efter en vidrig läkarundersökning kl 3 på natten när febern som då var uppe och vände på 40 grader var på väg ner efter paracetamol. Jag blev insatt på intravenös antibiotika eftersom jag hade stigande infektionsprover, jag hade hög puls, feber och undersökningen visade att jag hade en del innehåll kvar i livmodern som inte borde vara där. 

Igår gjorde man en grundligare undersökning på innehållet i livmodern och idag började man tömma på koagler. Proverna är bättre, febern är borta och pulsen är normal så vi har fått åka hem med instruktionerna att jag ska ligga på mage med en kudde under för att ge ett ökat tryck och förhoppningsvis kommer livmodern tömma sig ordentligt den här gången. Jag är med andra ord lite tillbaka på typ dag två efter förlossningen gällande blödning och sånt. Kul. Och så antibiotika i en vecka då såklart. 

Det har varit ganska jobbigt dom här dagarna. Jag har varit orkeslös, svettig, allt har gjort ont och undersökningarna har sugit. Julie har känt av att allt inte är som det ska och krävt mycket mer än tidigare och både jag och Peter har slut på energi. Men dom fick vara med på sjukhuset eftersom jag ammar och det har varit guld värt. 

Mamma och Sven-Arne kom igår och träffade Julie för första gången. Dom stannar över helgen och det är ärligt talat helt fantastiskt att bara få komma hem och inte behöva ta så mycket ansvar. Jag hoppas att dippen är lagom till att Peter börjar jobba på måndag så att jag orkar vardagen.

(null)

(null)

(null)

(null)

#1 - - kourtney:

Asså bilden där hon storler! Oslagbar! =D

Till top