http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

I look to you

Allmänt Permalink0
Vissa dagar är sämre än andra. Vissa minuter håller det svarta hålet på att äta upp mig. Om exakt en vecka är det exakt fyra år. Fyra år med det svarta hålet inom mig. Och när jag står med döttrar på jobbet och stöttar tycker dom det är skönt. Jag hjälper och dom uppskattar. Döttrarna som har egna döttrar i min ålder. Och jag säger att det aldrig är rätt tid för ett avsked. Samtidigt känner jag att mitt eget avsked inte har kommit än, trots att det om exakt en vecka är exakt fyra år. Smärtan vilar i perioder, men den är alltid närvarande. Alla tårar som aldrig blev tröstade och alla skratt som aldrig blev delade. Alla stunder jag inte får dela. Och jag ringer till mamma och gammelfaster och låtsaspappa och svärmor och ingen kan stilla suktan efter att få dela med honom. Jag är ännu en dotter som inser att det aldrig är rätt tid att ta ett avsked. Precis som min morfars dotter, som döttrarna på jobbet och alla andra döttrar. 


Till top