http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

The dawn is breaking

Allmänt Permalink0
The dawn is breaking
A light shining through
Your barely awake and
And I'm tangled up in you.
Jag har börjat tycka om att gå upp tidigt på helgen. De andra sover, alla de andra tre som nu mer bor här. Det har varit en kass vecka på alla sätt och vis och jag har varit en häxa när jag inte varit på jobbet. Jag hatar det. Jag blir trött på mig själv för att jag inte orkar och då blir jag ännu argare.
Igår blev Johan sjuk, riktigt sjuk. Vi fick åka in till akuten och han låg på en alldeles för liten sjukhussäng som prio två. Fem timmar senare fick vi åka hem med samma sorts medicin han hade när han kom in, en spybunke och en Johan som var i lika dåligt skick som när vi åkte in. Vi kom hem, han somnade, jag gick till apoteket, han fick i sig vätskeersättning och somnade igen.
Efter ett tag frågade jag om han kunde tänka sig att göra lite potatismos och han svarade "Har ni ketchup?" och jag ville gråta av lättnad. Idag mår han bättre, fast han sover fortfarande.
Imorgon börjar jag jobba klockan sex. Sen har jag en och en halv timma ledigt om dan tills på fredag när jag går på out of hours för hela helgen och har jour dygnet runt. Det kommer bli hårt, men bra pengar. Alltid nåt.
Till top