http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

Ensam och halvpatetisk.

Allmänt Permalink0
Jag är ensam ikväll. Det är dom här dagarna jag avskyr med att vara i Cork. Jag har för mycket tid att tänka och känna och det slutar sällan bra. Bella, Johan och Christoffer är på maskerad med öppen bar ikväll. En fest jag skulle varit med på. Jag vet att det var mitt val att åka ner och att jag inte kan kräva sympati, men det är ändå surt. Jag önskar att jag var där. Det sliter i mig att när jag åkt därifrån är dom ute och festar och dricker när vi sällan gjorde det när jag bodde där. Jag tycker det är skitkul att dom har roligt, verkligen. Men här sitter jag i ett hus på landet och ingen hör av sig och säger att dom saknar mig.
Det är mycket nu inför flytten. Jag har egentligen inget att komma hem till. Malmö är ännu en ny början och det både roligt och spännande. Men det suger att jag inte har någon familj att komma hem till på samma sätt som Johan. Det jag hade har försvunnit och det som varit är förbi. Jag står lika själv nu som för två och ett halvt år sen. Kanske är det bäst så, men det hade varit skönt om någon förstod.
Ikväll hade jag velat vara i Dublin med mina älskade. Bli omhändertagen av bästa vänner och omhållen av min kärlek. Jag hoppas dom har en skitrolig kväll och imorgon kommer förhoppningsvis bli bättre än idag för mig. Men det är hårt när verkligheten kommer och slår en i ansiktet.
Till top