http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

Kreta 2008

Allmänt Permalink1

Jag fick lite sentimentalkänslor när jag Bella så vänligt påminde mig om att jag åt en omogen mango samma dag som vi skulle åka till Kreta i höstas. Hon påminde mig också om att den omogna mangon ledde till att min mage svällde upp till sin dubbla storlek innan vi kom fram till hotellet. Hon tycker inte att min relation till frukt är sund. Det slutade med att jag fick fälla sätet i bussen till hotellet till liggande så att magen skulle få plats utan att jag skrek av smärta. När vi kom fram la jag mig på sängen med knäna vid hakan. Bella la sig på mina ben och började rulla fram och tillbaka, för att platta till magen liksom. Det tog en stund men det funkade.
   Så idag gick jag igenom Kreta-mappen på datorn. Vi gjorde mycket konstigt och mycket som är minnen för livet.
Vi hade kläder på oss som vi inte skulle ha använt i Sverige. Min standardklädsel var trosor och en halvt genomskinlig aprikos klänning.
Vi tog smygfoton på den heta icke-tysken vid poolen och använde våra bakisdagar till att ligga och försöka lista ut om han var lycklig med sin tjej eller inte.
Vi bröt oss in på en strand och badade, utan att vi visste om det riktigt.
Bröst försvann.
Hon fick verkligen tjata för att få med mig ut den kvällen när vi träffade skottarna.
Bartendern som raggade på oss och helt seriöst sa kommentaren "Vet din mamma om att du röker?"
Tatueraren som inte pratade engelska.
Killen vid utestället på väg till centrum som alltid busvisslade och ropade "Sexy ladies!" när vi gick förbi, trotts att vi inte gick dit en enda gång.
Piña colada, skabbigt vin och konstiga cigg.
Flötmat till tusen.
Alla jävla Magnus-låtar som spelades överallt.
Mitt hår som blev grönt i poolen.
Det fruktansvärda skämtet till Sverige och Bellas konstanta sjungande på "Unfaithful" (jävla unge)
Praten, värmen, nakenheten och upplevelsen.

Det känns som evigheter sen...
#1 - - Bella:

Ah. Jag borjar nastan grata nu! Basta resan nagonsin! Jag saknar dig redan! Jag kommer om nagra dagar!

Till top