http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

9 dagar till Irland

Allmänt Permalink0
Igår åkte jag tillbaka till Göteborg. Jag åkte hem, duschade, åt, gjorde mig iordning och åkte in till stan för att träffa Viktor. Jag sa många saker som kanske var lite för hårda men han sa själv att han behövde höra dom. Vi gick till Kellys och tog en öl sen promenerade vi genom stan. När vi kom till Brunnsparken bestämde vi att jag skulle sova hos honom eftersom vi skulle till systemet idag. Vi tittade på Scrubs och för första gången fick jag sova innerst.
Imorse blev det inget system. Istället åt vi frukost på samma fik som vi gjorde slut. Vi gick i affärer och sen åkte jag till jobbet. I omklädningsrummet träffade jag Jessica. Idag är vår sista dag tillsammans. Hon gav mig ett presentkort på Lindex för 200 kronor och sa "När korgen är full nästa gång vill jag att du använder det här. Jag vill inte veta av att du går i bikinitrosor igen." Hon är en klippa.
Idag har vi haft vårfest på jobbet. Vi fick vad som kallas för pedagogisk lunch vilket innebar att vi betalade 17.50 för en trerättersmiddag som vi åt tillsammans med vårdtagarna. Jag kunde inte fått en bättre nästsista dag.
Nu ska jag fortsätta jobba. Imorgon jobbar jag sista dagen, morgon. På kvällen ska jag grilla med Jess. Lovely.
Till top