http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

.....

Allmänt Permalink0
Det finns inte ord för den här kvällen... 
Att Fröken svår vågade fråga, att hon vågade få svar, att hon pratade med mig
 efteråt, att hon ville träffas. Jag förstår det inte. Och att hon vågade berätta.
 Det har inte riktigt sjunkit in än. Alla svinerier. Alla lögner. Senast imorse
kysste jag honom. Asså fan... Du är sjuk... Det är så mycket att smälta och
ta in. Sitter hos Bella nu. Skakar av trötthet. Jag minns inte när jag var
såhär trött sist. Trött på allt. Trött på allalögner. Trött på att vara så jävla
 grundlurad. Trött på att må såhär.
Men fröken svår, du har all min respekt och beundran.

Bella, utan dig skulle jag inte fixat idag. Att kunna bryta ihop på din axel och bara
ha dig där var underbart. Och du var å så stark på reseidag, det verkligen
inspirerade mig. Jag älskar dig. Jag överlever inte utan dig.

Himlen faller ner,
det svider till där kniven skar,
jag har varit vaken hela natten,
känt om hjärtat sitter kvar,

känt om hjärtat sitter kvar.

Jag har litat på imorgon
som en troende tror.
Jag skulle gjort så annorlunda
om jag gick i andra skor,

om jag gick i andra skor.

Jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
jag tänker inte så.

Jag har härjat krig i huset,
jag har härjat krig i mig,

mina ögonlock är tunga nu
snart drömmer jag om dig,
snart drömmer jag om dig.

Jag har aldrig stått vid fronten
eller försvarat det jag har.
Men i skärvorna och flagorna
ligger ändå allting kvar,
ligger allting ändå kvar

jag är ingen soldat,
har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
jag tänker inte så.


I rispan från min vrede,
ska jag sätta jord och så,
i skuggan av din stolthet
ska jag resa mig och gå.


Jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då.

jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig inte att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
ingen soldat,
jag tänker inte så.
Till top