http://annasarahjosefina.blogg.se/

It's better to burn out than to fade away.

You are my sweetest downfall

Allmänt Permalink4
Det är nyår, igen. Precis som förra året tänkte jag sammanfatta mitt år. Det här är låten för årets inlägg:
http://www.youtube.com/watch?v=TBEWw9WTMu8


  • Jag började året med ett skakande besked och bröt mitt nyårslöfte
  • Jag provade balklänningar med svullen mage
  • Jag fyllde 18 och gick in på krogen två minuter in på 18-årsdagen
  • Pappa var med mig på sjukhuset
  • Jag och Anna myntade uttrycket SLA-parken
  • Jag tabbade mig och gjorde slut med Nicklas
  • Jag blev smällkär, lurad, dumpad och krossad av Späcket
  • Jag och Bella höll en kurs på Medborgarskolan
  • Jag gick på Kvinnohuset
  • Jag träffade lumpare
  • Jag tog studenten
  • Jag skaffade jobb och lägenhet i Göteborg
  • Pappa åkte in på IVA
  • Jag blev blond
  • Pappa och Nettan blev tillsammans *woho!!!*
  • Jag och Bella åkte till Kreta (där jag söp bort mina lösbröst)
  • Jag levde slampigt igen
  • Jag fick ett jobb till
  • Jag fick och förlorade vänner
  • Jag växte upp
  • Jag började på mediciner
  • Jag började leva igen
  • Jag fick den pappa jag visste att han kunde vara
  • Jag har sårat och svikit mer än någon kan förstå
  • Jag träffade Viktor
  • Jag har sagt hej då till min äldsta vän som flyttar till Paris nästa helg
  • Jag har velat krypa ur mitt skinn och bli någon annan, vem som helst
Det har varit ett intensivt år på alla sätt. Jag har aldrig blivit så lurad, sårad knäckt och förstörd som i år. Men jag har aldrig heller levt så mycket som i år. Aldrig ändrats så mycket. Aldrig känt så mycket. Men, jag lever, jag orkar fortfarande stå upp, jag kämpar vidare och jag gör mitt yttersta för att inte minnas. Jag lär mig. På mitt eget vis. Och på många sätt är jag stolt över mig själv.

Så, Gott nytt år kära vänner!

#1 - - Sofia:

svar: Ja, jag har alltid sprungit ifrån minnen och ångest. Minnen som biter sig fast och som vägrar att försvinna.



Jag försökte att flytta till en annan stad, och det funkade till en början, men inte så bra längre. Jag vill "fly" utomlands. Verkligen börja om ifrån scratch. Det är en dröm jag haft skit länge och som jag måste genomföra snart.



Jag har ofta dåligt samvete, precis som du skriver. Jag ska absolut inte klaga på mitt liv, för det finns sjukt mycket människor där ute som har det tusen gånger värre än mig.



Mediciner är skit, sluta med dom om du kan. Dom hjälper inte.



Jag tror inte på lycka. Jag har aldrig sagt att jag är lycklig, och jag tror aldrig att jag kommer att bli det. Jag vet inte vad lycka är.

#2 - - Modern talking:

Vilken läskig bild...



Gott nytt år, min flicka.

Sköt om dig och hälsa Victor.

Sven-Arne hälsar också.

Kram.

#3 - - Anonym:

En av de största och bästa sakerna som hänt mig under 2008 är att jag fått lära känna dig!

#4 - - Nettan:

Det var jag som skrev det tidigare inlägget men namnet kom inte med.

Till top